AAA
2017-05-19

Wycieczka do Wieliczki i Ojcowa

Młodzież gimnazjalna z klasy IIA i IIC wraz z wychowawczyniami wybrała się na wycieczkę do Wieliczki i Ojcowa. W Wieliczce, pięknym miasteczku nieopodal Krakowa, zwiedzaliśmy Kopalnię Soli. Szliśmy pod ziemią jak prawdziwi górnicy - trasą górniczą dla twardzieli, a nie zwykłych turystów.

Po wyjściu z podziemi odpoczywaliśmy w Tężni Solankowej, położonej niedaleko Zamku Żupnego, którą otacza pięknie utrzymany park.

Kolejnym miejscem na naszej trasie był Ojców, mała miejscowość w centrum Ojcowskiego Parku Narodowego. Poznaliśmy historię, budowę geologiczną, przyrodę i kulturę tego zakątka Polski. Przepiękna przyroda, majestatyczne wapienne skały o przedziwnych kształtach, urokliwa rzeczka Prądnik przyciągają turystów z Polski i ze świata. Pięknymi szlakami przez Bramę Krakowską wędrowaliśmy do Groty Łokietka i Groty Ciemnej oraz ruin Zamku Kazimierzowskiego. Poznaliśmy tajniki działania Młyna w Boroniówce i wiemy jak wytwarzana jest mąka. Ostatni na naszej drodze był Zamek na Pieskowej Skale, a obok niego majestatyczna Maczuga Herkulesa.

Wycieczka kosztowała nas sporo wysiłku, dużo chodziliśmy, między miasteczkami poruszaliśmy się zatłoczonymi, lokalnymi busami. Sami przygotowywaliśmy sobie śniadania i kolacje.

Dzięki pięknie przyrody, gościnnym ludziom oraz pogodzie, która nas rozpieszczała będziemy mieli co wspominać.

Ta strona korzysta z plików cookies. Więcej informacji na temat cookies znajdziesz na Polityka cookies.